Pagina's

woensdag 14 september 2011

Nog 45 dagen

Hallo iedereen!

Heb heel goed nieuws te melden! Sinds 23 augustus heb ik weer werk gevonden en kon zelfs verlof krijgen! M.a.w ik ga WEL mee naar Florida! :)

Inmiddels zijn we nog maar 7 weken van onze reis verwijderd. Heb nu ook koffers gekocht via een nederlandse site , waar we ook nog 10% korting hadden! We hebben gekozen voor koffers van het merk TITAN! Deze zijn superlicht en hebben een TSA-slot. TSA-slot is natuurlijk verplicht om naar Amerika te gaan. Ikzelf heb gekozen voor deze grote koffer

Titan X2 Flash New 4 wiel 66 (Hot Pink)


Soort koffer:harde koffer
Aantal wielen:4 wielen koffer
Formaat:56 cm t/m 74 cm
Type slot:TSA cijferslot
Type slot:TSA slot
Buitenafmetingen:66 x 47 x 27 cm
Inhoud:75 liter
Gewicht:3.6 kg
Fabrieksgarantie:5 jaar






Wat mij nu ook opvalt, is dat de koffer 40 euro duurder is dan aan de prijs dat we de koffer hebben gekocht. Is dus weer goed meegenomen! Je kon ook kiezen voor het formaat 74 cm, maar dan ging hij 2 cm te groot zijn volgens de vliegregels. Beter een kleinere koffer, dan neem ik niet te veel mee terug. En als de koffer te klein is, kopen we in Amerika een extra koffer. Dit zal goedkoper zijn dan een boete te krijgen.

De volgende koffer is mijn handbagage.

Titan Family 2 wiel Trolley 55 (Rood)

Soort koffer:zachte koffer
Aantal wielen:2 wielen koffer
Formaat:Handbagage t/m 56cm
Type slot:TSA slot
Afmetingen:55x37x20
Inhoud:30 liter
Gewicht:2.8 kg
garantie:3 jaar







Ik heb gekozen voor flashy kleurtjes zodat mijn koffers extra opvallen eens we ze mogen ophalen uit het vliegtuig. De vriend heeft voor zijn grote koffer een rode gekozen.

Sinds zondag hebben we ook onze ESTA in orde gebracht. Je moest wel nog 14 dollar per persoon betalen. Zonder deze goedkeuring, mag je Amerika zelfs niet binnen. De vriend had direct toegang, maar ik moest 2 minuten wachten. Hmm toch nog eens die naam extra controleren hé. Je weet maar nooit ;).

Aangezien ik soms last heb van migraine en vooral op stressy momenten, ben ik ook een medisch attest gaan vragen aan mijne neuroloog. De pillen zijn redelijk zwaar, maar hebben na 10 - 15 minuten al effect. De migraine verdwijnt heel vlug en kan bij zo'n (pijnlijke) momenten niet zonder. Nadeel van deze pillen is de plotse vermoeidheid, maar op het vliegtuig is dat geen probleem. Met het attest heb ik extra bewijs dat de pillen veilig zijn. Een flesje lenzenvloeistof van 60 ml ligt ook al in mijn kast. In Amerika mag je maar 100 ml vloeistof meenemen. Die 60 ml is mooi meegenomen.

Onze 1ste villa is sinds vorig weekend volledig betaald. We hebben elk nog 170 euro (inclusief waarborg) betaald. De gegevens van de villa (adres, code) hebben we ontvangen via mail. De eerste villa is van Britten en ze wisten ons te melden dat ze nieuwe gordijnen en beddenlakens hebben gekocht. Ben al benieuwd!

Volgende week zullen we bericht krijgen om het bijkomend bedrag van onze tweede villa in Fort Lauderdale te betalen.

Wat moet er nu nog gebeuren?

*2de villa volledig betalen
*4de reisgenoot nog wat beter leren kennen
*nog wat kilootjes verliezen (ik: 3kg verloren, vriend: 6kg)
*verkeersregels van Amerika bestuderen
*nieuw reisschema opmaken (al gemaakt, maar wacht nog op goedkeuring)
*....

2 opmerkingen:

  1. Leuke fleurige koffers, die zullen wel opvallen.
    Wij gaan iets eerder en hoeven nog maar "36" dagen te wachten.
    Gefeliciteerd met je nieuwe job!
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke nieuws in natuurlijk dat je weer werk hebt en daardoor meegaat.
    En wat een mooie koffers heb je gekocht!!!

    Nog heel even volhouden...

    Rick en Mandy

    BeantwoordenVerwijderen