Pagina's

zondag 24 juli 2011

Het vakantiegevoel komt steeds dichterbij

Hallo iedereen!

Ik kan u vandaag vertellen dat we nog maar slechts twee cijfers van ons vertrek verwijderd zijn! Ja, ja op onze klok tellen we nog maar 97 dagen!

Op 3 juli zijn we voor twee dagen naar Duitsland gegaan. Voor de derde keer zijn we naar het TerraVentura hotel gegaan in Gondorf. We betalen slechts 56 euro voor ons tweetjes en konden tot 22u lekker genieten van de sauna, zwembad met glijbaan en stoombad. Hierna hebben we nog wat gepooled. Wie er gewonnen heeft, doet er niet toe. Het was heel leuk, zelfs voor de verliezende schrijfster. De volgende ochtend zijn we naar Ernzen gereden om een natuurpark te bezoeken, nl. Teufelsschlucht. Geoefende wandelaars dat we zijn, namen we de langere route en waren we rarara onze weg kwijt!



En de weg bleef maar gaan... Geen teufelsschlucht te zien. We waren alleen in de natuur en wat een mooie natuur.


Na 4 uur te wandelen kwamen we eindelijk bij onze bestemming. Onze 10.000 stappen hadden we dan vandaag al bereikt.


Op 6 juli is er een nieuw familielid bijgekomen. Ze woog amper 420 gram en had redelijk wat haar. Mijn moeder had haar gevonden midden op straat. Je kan het al raden. Mijn moeder had een katje gevonden, waarschijnlijk gedumpt. Aangezien mijn moeder het niet kon houden en ik op slag verliefd was, kon ik niet anders dan haar een warm nest te geven.


Hier is ze amper 5 weken. Ze was op de eerste avond al zindelijk! We hebben haar Mollie genoemd. Het contact met mijn oudere kat "Bambi" van 12 jaar is nog niet koek en ei, maar zie hier langzaam toch verbetering in. Ze groeit enorm snel en is nu bijna 8 weken. Ben heel blij dat mijn moeder ze heeft gevonden. Versta niet dat er zo'n dierenbeulen bestaan!


Wat hebben we nog verder geboekt voor onze reis?

Tom en ik zijn eind juni naar het stadhuis gegaan om de aanvraag van onze paspoorten al te regelen. Het ging twee weken duren, maar hebben na drie weken nog niets ontvangen. Ben dus blij dat we dit nu al aangevraagd hebben.

Sinds vrijdag hebben we ook onze auto geboekt via eautohuur. De prijs was hier enorm laag in vergelijking met andere websites.

Auto type: Jeep Liberty of soortgelijk (we hopen op een ford escape omwille van de kofferruimte)


Prijs: 508 euro voor 18 dagen
Prijs per persoon: 127 euro

Wat moet er nu nog gebeuren?

* Verdere betaling van onze twee villa's
* koffers kopen (twijfelen voor titan koffer, maar afmeting is 159 cm en geen 157 cm)
* reserveren van een dessertavondje in Magical Kingdom
* Paspoorten ontvangen
* nog wat afspreken met onze vierde reisgenoot
* onze map over Amerika maken (reisschema, restaurants, budgetbeheer)
* dollars kopen
* nog wat kilootjes verliezen (1,5 kg verloren, de vriend blijft steken op 3 kg)
* medisch attest regelen zodat ik geen problemen heb om mijn migrainepillen mee te nemen naar Amerika
* en nog veel lezen

1 opmerking:

  1. Lekker moment zo door de 100dgn grens, goede prijs voor de auto !
    Nog veel voorpret toegewenst !!

    BeantwoordenVerwijderen