Pagina's

maandag 7 november 2011

Discovery Cove

Vandaag was de dag dat ik eindelijk met dolfijnen in aanraking kon komen. We konden een uur langer slapen. Nu zitten we met 6 uur tijdsverschil t.o.v Belgiƫ. Om 8.40u waren we in Discovery Cove. Wim en David gingen naar Universal Studios en zette ons op de parking af. Er stond redelijk wat volk, maar de rij schoof goed door.
We moesten een foto laten nemen voor ons toegangspasje. Op dit pasje stond ons uur dat we met de dolfijnen mochten zwemmen. We mochten om 13u zwemmen met de dolfijnen. Eerst gingen we ontbijten. We aten eitjes, spek, croissantjes, muffins, yoghurt... De eitjes vonden we minder, maar heel lekkere croissants en muffins. Na het ontbijt dumpen we onze rugzak in de locker en gaan we foto's nemen.





Hierna gaan we onze wetsuit gaan halen. Zit toch niet echt comfortabel. We gaan eerst naar de Aviary of vogeltjes kijken. Van de dierenverzorgers krijgen we eten om de vogels te voederen. Ik dacht: oohh die vogels komen toch niet bij mij. Jeetje, na paar minuten zat ik met twee tot drie vogels op mij. Het waren wel propere vogels ;)



Er zijn heel speciale vogels. Jammer genoeg geen bordjes met de naam en uitleg van de vogels. Je moest alles vragen aan de dierenverzorgers zelf.





Erna was het ongeveer 11.30u en halen we nog wat te drinken en leggen ons op een zeteltje. Voel mij totaal niet meer ziekjes en the boyfriend valt zelfs in slaap. Ik neem nog wat foto's van de dolfijnen.




Begin mij redelijk nerveus te voelen, want het is bijna 13u. We gaan tegen 12.45u naar seahorse cabbana om beetje uitleg te krijgen van onze badge, dolfijnen en veiligheidsregels. We zitten in groep 5D en met 8 man. Relatief klein groepje. De meeste groepen waren met 10 - 12 personen. De eerste dolfijn is Rose, vrouwlijke dolfijn van 15 jaar. Ze is al 11 jaar in Discovery Cove en heeft haar eerste zoontje Axel van 1,5 jaar. Eerst mochten we Rose aaien en zwemmen. Was redelijk nerveus, maar we waren een goed team. Tom was eigenlijk ook wel aan het glunderen van geluk. Hij is zelfs in het diep gegaan met Rose.

We kregen nog wat uitleg over de herkenning van dolfijnen en mochten zelf vragen stellen. In Discovery Cove hebben ze blijkbaar 44 dolfijnen. Dat is heel veel voor kleine oppervlakte. Voordeel is dat de dolfijnen in gevangenschap tot 50 jaar oud kunnen worden. In het wild slechts 20 - 25 jaar. We krijgen een nieuwe dolfijn, Copper. Deze dolfijn is ook een vrouwtje. We leerden enkele trucs en op het einde gaven we een zoentje aan Copper. Jammer dat het zo vlug voorbij was. We besluiten om de video en het adventure pakket te kopen. We krijgen een heleboel foto's, 2 sleutelhangers, gratis fotokader en cd met de foto's. Het toale pakket kostte $ 201.

Na de dolfijnen gaan we lunchen. Ik kies voor de beach hamburger en frietjes. Tom kiest voor kip met rijst en achteraf nog een hamburger. Als dessert nemen we chocoladetaart en nog een lekkere taart, maar weet echt de naam niet. Was wel super lekker!

Hierna gaan we naar de Lazy River. Het water is hier zo zalig warm. Alles is zo mooi en we drijven mee met de kleine stroom van het water. Het is behoorlijk groot en na de river was het al 16u. We halen vlug onze foto's en gaan nog snorkelen. Water is pak minder warm en nemen nog wat foto's met onze onderwatercamera. Om 17.20u vertrekken we van Discovery Cove. Het was een leuke dag. Jammer van het beetje regen bij de dolfijnen, maar de foto's zien er nog goed uit.

In de villa aangekomen, neem ik nog een douche. Wim en David gaan naar The Burger King. Mijn vriend zit met iets bezig en ik moest in de badkamer blijven. "verder verhaal komt nog" 

2 opmerkingen:

  1. Wat een topdag! deze ervaring vergeet je nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mega ervaring is dit toch, super dat jullie het hele pakket hebben genomen de prachtige foto's heb je dan toch maar mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen