Pagina's

dinsdag 15 november 2011

Hello and Goodbye Everglades

Deze ochtend liep de wekker af om 7u. Tom geraakte maar niet uit bed. Alle mannen waren weer in de slow stand. Dan zeggen ze dat ze altijd op de vrouwen moeten wachten... Het is 9u als we vertrekken van de villa. Foto van het zwembad komt morgen. De poolguy Raoul is nog altijd niet gekomen om het schoon te maken. Hopelijk morgen wel, want de eigenaar weet er van.

We hebben gekozen om naar Shark Valley te gaan. Ligt niet in het uiterste zuiden, maar redelijk bovenaan. Het was een autorit van 1,5 uur rijden. De auto zuipt als een koe en we moesten weer tanken. Het was heel druk op de baan. Wij rijden eventjes op een vijf-vakbaan, maar er is al vlug file. We rijden van de autosnelweg op gewone banen met veel RODE LICHTEN! Het aantal rode lichten hier is soms overdreven.

De ingang van Shark Valley (met kleine overstroming)

Eindelijk zijn we om 10.55u aan de Shark Valley. De prijs met voertuig bedraagt $ 10. Ik wou een tram tour volgen, maar we zijn net te laat. We kunnen nog kiezen tussen te voet of met de fiets. Ik wil niet te voet, dus we nemen de fiets. Met de fiets moet je ook betalen, $ 7,5 per uur (per persoon). De fietsroute bedraagt 24 km. De mannen vinden 2 uur genoeg. Moet maar kunnen bijtrappen denk ik dan. Ik neem vlug wat foto's en begin te crossen. Het is heel warm, zo'n 28°C en met een jeans voor de muggen niet echt aangenaam.

De Anhinga

Amerikaanse Krokodil

Blue Heron

Ik neem onderweg wat foto's. De mannen zitten achter, ik vertraag nog wat en stop hier en daar. Goed, ik rij dan verder tot de helft van de route. Onderweg kom ik een schildpad tegen en veel moeras.


Loggerhead Turtle


Aan het middenpunt zijn de mannen daar eindelijk. De fiets rijdt niet goed en heb al last aan mijn linkerknie. Deze fietsen doen mij denken aan de fiets van mijn mama. Om te remmen moet je achteruit trappen. Ze zijn wel niet zo hoog als de fiets van mijn mama. Ik droog bijna uit van de hitte en flesje water kap ik zo in mijn mond. Het rijden is lastig en alles plakt... Stilletjes droom ik om in dat zwembad te springen.



Het is 14u als we vertrekken van de Everglades. Jammer genoeg geen floridapanther gezien en slechts 1 slang. We hebben de slang haar leven wel gered, want een vogel wou deze op eten. De slang had ons opgemerkt en was vlug in het water gekropen. Spijtig genoeg geen foto's van de slang. De everglades is wel rustig, maar behoorlijk eentonig gebied. Misschien wel het saaiste Nationaal Park van Amerika.


David wil een tussenstop maken naar Miami voor t-shirts van Hard Rock Café. Het ligt toch op de weg en een duik in het zwembad moet nog lukken.  Het is 15u als we in Miami zijn. Grote gebouwen, maar niets speciaals. Weer agressieve mensen op de baan. Pfftt ik mis de disney sfeer en vriendelijke mensen.

Om 16u vertrekken we van Miami. Geen zin om langer te blijven, want ben plakkerig en wil in dat zwembad! Alles staat hier muurvast. Nieuwe route brengt ons op een baan met veel RODE lichten en nog eens file. Om 18.40u zijn we in onze villa en is het natuurlijk al donker. Weer geen zwembad! Hopelijk morgen dan.

Morgen gaan we naar het strand van Fort Lauderdale. Tom en ik gaan ook naar de cinema en mischien nog naar de mall. Begin toch uit te kijken naar de thuiskomst. Dit gedeelte van Amerika zegt mij echt niets. Davenport was wel leuk met al die pretparken, maar is geen droombestemming voor mij. Liever het westen van Amerika. Dat zal een gedeelte van Amerika zijn naar mijn behoeften.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten