Pagina's

zondag 27 november 2011

De terugkeer naar België

Hallo iedereen,

Inmiddels zijn we al 9 dagen weer in België. Onze katten zijn super content om ons weer elke dag te kunnen zien en de ouders natuurlijk ook. Is de terugkeer naar België wel goed verlopen?? Hmm is niet verlopen zoals de terugkeer was geboekt. Ik zal mijn verhaal vertellen...

Pfftt wat een warmte in de villa. Iedereen heeft slecht geslapen door de broeiende hitte. Tom en ik zijn al wakker om 7u en de armzalige airco in onze kamer zorgt voor geen enkele afkoeling. Nog even douchen om het zweet er af te krijgen en we gaan de laatste keer ontbijten. Alles is goed opgeraakt, behalve nog wat snoep. De tiramisu van Olive Garden was ook niet lekker en heb ik laten staan. Olive Garden is mij redelijk tegen gevallen. De volgende keer zal ik andere restaurants uitproberen.

We vertrekken al uit de villa om 9.15u en nemen de langere route om de drukte te vermijden. Neemt natuurlijk al die rode lichten niet weg. Je komt er zo'n 120 tegen en je gaat er zeker voor 100 moeten stoppen. Wat een irritante banen. Eerst leveren we de brolauto in. Nooit nemen we nog een Ford Escape. Die wagens trekken totaal niet op of wel heeft dollar slechte auto's. Het inleveren is na twee minuten al voorbij. Vervolgens nemen we het treintje om naar de luchthaven van Miami te rijden. De drukte valt ook goed mee. Er is geen volk. Om 14u vertrekt onze vlucht en we zitten al ruim twee uur op voorhand aan de gate. In Philadelphia is het 8°C en in Miami 28°C. Het vliegtuig staat nog op on time en we besluiten om in beurten de winkeltjes in de luchthaven te bekijken.

Half twee kan het boarden beginnen. Ze nemen precies hun tijd want 15min voor vertrek zit iedereen nog te wachten om het boarden te beginnen. Begin al lichtjes te panikeren want onze overstaptijd in philadelphia is heel klein. Ze roepen af dat we met kleine vertraging zitten maar dat het niet lang gaat duren. Er is een klein probleem aan het vliegtuig, but you don't have to panic!

Kreeg al behoorlijk last in mijn benen van dat gezit en het is al 14.15u. Tom gaat al eens vragen of we zeker nogaansluiting gaan hebben, maar ze garanderen ons dat we onze vlucht nog gaan halen. Nog geen 5min later moesten de passagiers voor Brussel, Zurich en nog eentje komen aan de balie. En de bal is aan het rollen... US Airways gaat niet meer door, de aansluiting halen we niet meer en anders blijven we een dagje langer in de VS. We worden overgeboekt naar een latere en andere vlucht via Lufthansa.

De vlucht vertrekt pas om 16.50u! joepi onze dag verslijten we in de luchthaven. Straks is mijne reispil al uitgewerkt. Vele passagiers werden overgeboekt. We hadden een vlucht van Miami naar Frankfurt. Belachelijk dat we over Brussel vliegen. In Frankfurt nog een uur op het vliegtuig naar Brussel. We gaan twee uur later toekomen in Brussel. Valt dus nog mee. Tom probeert onze zitplaatsen bij elkaar te krijgen of toch 2-2. Jaja ik kon volledig vanachter zitten op rij 82 en in het midden!! Tom kreeg een zitplaats 10 rijden voor mij. Zag de vlucht totaal niet meer zitten omdat ik heel gevoelig ben aan bewegingen met ziekte tot gevolg.

Het boarden begon op tijd en ik mocht al vlug zonder de rest in het vliegtuig stappen. Handbage kon weer niet in mijn kastje, lag al vol. En toen ik mijn plaats zag, kreeg ik mijn paniekaanval. De stewardess merkte mij op en heb haar mijn probleem uitgelegd. Het was een heel vriendelijke mevrouw en ze hebben zelfs gevraagd of ik aan de zijkant kon zitten. Zowel aan mijn plaats of Tom wou niemand ruilen. Is wel begrijpelijk, maar als ik mij even slecht ga voelen als in US Airways, ga ik er heel slecht uitkomen. Tom en ik wisselen van plaats, aangezien hij de middenplaats met twee anders passagiers heeft. Er zit een vrouw en een man naast mij. Het zijn nog jonge mensen en ze zien dat ik totaal niet op mijn gemak ben.

Ze praten met mij en algauw wist ik bijna alles van de vent naast mij. Ik vertelde dan dat ik niet naast mijn vriend kon zitten en redelijk benauwd en ziek gevoel kan hebben in het midden. De man zat er mee in en gaan vragen aan de passagier op rij 82 of hij wou zitten bij hem en de vrouw. Ze waren akkoord en Tom en ik konden toch naast elkaar zitten. Ik zat aan de zijkant, gelukkig want helemaal achteraan voel je alles dubbel. We hebben onze eigen tv en ik kijk naar de monster tour van Lady Gaga. We krijgen heel lekker eten en zelfs nog een ontbijt. Bij US Airways was hier geen sprake van. De stewardess is nog geregeld komen vragen of alles in orde was. Lufthansa is echt de max! Wat een vriendelijk personeel en lekker eten. De koffie was zelfs super. We hebben in hun grootste vliegtuig gezeten, DE AIRBUS A380. Ohh en in dit vliegtuig had je camera's om het vliegtuig te zien. Met de nachtvlucht zagen we natuurlijk niet veel.


Zelfs de tweede vlucht van een uurtje was beter dan US Airways. We kregen chocolade en nog wat te drinken. Er was wel heel veel mist in Frankfurt. Om 10.10u komen we aan in Brussel. Vlug om de koffers, hopelijk zijn ze in ons ander vliegtuig geraakt. Oef de koffers zijn er. Mijn roze koffer heeft toch al zwarte vlekken en krassen. En mijn sticker hebben ze er zonder pardon afgedaan!! In het vliegtuig heb ik niet kunnen slapen en de oogjes knikken bijna toe. We hebben geen vervoer en gaan met de trein van Brussel naar Gent-Sint-Pieters. In Gent stappen we over op de trein naar Lokeren. Het is al na 12u en val 10 min in slaap. Aangekomen in Lokeren loopt de vriend naar huis om de auto te halen. Nog geen 20 min later was onze taxi TOMTOM er al! Amai dat was vlug. Dan de katten halen. Eindelijk zie ik mijn katjes!! Wat een blije gezichtjes en meteen gebabbel hoeveel ze ons hebben gemist! Uiteindelijk zijn Tom en ik 34uren wakker gebleven.

Heb nog altijd last van jetlag. Het is echt erg. Mijn schouders en nek zitten ook vast. Amerika mis ik nu wel een beetje. Vooral de mooie temperaturen in Orlando (overdag 25°C en s'avonds koelde het af), de lange openingsuren van de winkels, de disneyparken, de cinema, het zwembad in de villa,...

Alle vier waren we teleurgesteld van de everglades en Fort Lauderdale. We waren graag in de eerste villa gebleven en onze laatste dag afgesloten in Hollywood Studios met de lichtjes.

Tom en ik zijn al zeker dat we ook naar Disney gaan in californië. De reis naar het westen zal vermoedelijk in september - oktober 2013 zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten